Mnoho kníh opisuje skúsenosti s tým, či oným. Poučujú
nás o tom čo smieme a čo nie, ako by sme veci mali činiť a ako
by sme sa určitým veciam mali vyhýbať. Sme strojcami svojich osudov, aspoň do
tej miery, kým nezavládne osud sám čo môžeme považovať za takzvaný nezvratný
osud. Pravdou je, že v našom tele sa nachádza čistá duša. Tá nevie
komunikovať sama za seba priamo, nakoľko je väznená vo fyzickom tele. Ako
sprostredkovanie komunikácie používa často znamenia, či ich vnímame, alebo nie,
stále sú k nám vysielané v akýchsi pomyselných vlnách. Keďže duša je
čistá, ide jej hlavne o naše šťastie a funkčnosť, nakoľko s nami
chce ostať čo najdlhšie.
„Duša je zdrojom osudu, podstatu chápeme, no nevedomosťou
vytvárame to čo možno nazvať zvrátenosťou osudu.“
K týmto slovám sa stále vraciam a nútia ma
zamýšľať sa nad autorovými slovami. Vskutku je takmer nevídané do akých
situácií sa v živote dostávame a v koľkých sme si povedali:
„Neviem ako, ale presne som vedel/a, že to takto dopadne.“. Nuž a to je
pravda, v skutočnosti, sme to, ako jednotlivé situácie dopadnú
v našom živote už dávno vedeli, dostávali sme tieto informácie ako
znamenia, ktorých sme si nevšímali. Nevidenie je úzko súvisiace s tým, že
našim zmýšľaním sme si navykli na skutočnosť, že pokiaľ znamenie nedostane vo
veľkom štýle, tak ku žiadnemu ani nedošlo. Táto malicherná vidina toho, ako by
všetko malo vyzerať nás privádza len ku jednému východisku a tu sa
dostávame k podstate, ktorou je osud vo verzii školy a trestu.
V hlavnom prípade by sme si mali uvedomiť zasahovanie
do školy a trestu s tým, že si uvedomíme všetky kroky, všetky
možnosti. Dôležité je tiež si uvedomiť, či je možné zasahovať, alebo by sme
mali v úvodzovkách utekať preč.
Čo sa týka školy, tam sa môžeme baviť o jednoduchých
princípoch. Teda zasahovanie tu nie je až tak tragické ako by sa mohlo zdať.
Dokonca sa kľudne môže stať, že pri zasahovaní druhým do časti školy sa aj my
môžeme stať pomocníkmi a teda ako učiteľmi, tak aj žiakmi. Situácie tu
však nemusia byť vôbec jednoduché, práve naopak, môžu byť zdĺhavé, nepríjemné
a do značnej miery tiež hektické a môžu nás vyvádzať
z rovnováhy.
V druhej časti sa stretávame z trestom, táto časť
je jednou z najkomplikovanejších častí osudu, ako môže byť prenesený minulosťou,
tak môže tiež byť vytváraný priamo v tomto živote. Trest je trest, tak ako
to znie, taká je aj pravda a my by sme do tohto celku nemali zasahovať,
skôr vyhnúť sa tomu aby sme zasahovali do cudzích trestov. Najčastejšou vecou
sa v prípade zasahovania stáva prebratie trestu na seba samých a to
by sme nemali robiť, vždy majte na pamäti otázku: „Koľko trestu som schopný/á
zniesť?“. Verte, alebo nie, veľa nie.
Základné objasnenie nám určuje to, ako škola a trest
funguje, preto by sme mali pozerať na to, že každý jeden z nás má svoj
vlastný život a osud, až po uvedomení si všetkého môžeme pozerať na
ostatných okolo nás. V ďalších častiach si vysvetlíme určité konkrétne
prípady a dôsledky pri zasahovaní do školy a trestu.
Nech je váš deň príjemný, s pozdravom vaša
KALYSTO
WWW:EZODRAK:SK
Komentáre
Zverejnenie komentára